– Private Cloud –

Private Cloud

Det er let at blive forvirret over hvad en Cloud løsning egentlig er for noget, hvis man ikke lige arbejder med tekniske løsninger hver dag.

Vi får ofte spørgsmål fra vores kunder om de kan komme og se vores Cloud løsninger, herunder om det overhovedet er muligt at identificere deres løsning “inde i skyen”.

Det er faktisk muligt at vise det udstyr en løsning er placeret på, omend det kan være en kende svært at vise en specifik virtuel server placeret på en større samlet infrastruktur løsning. Istedet kan dette lade sig gøre ved at logge ind via et kontrolpanel og vise den virtuelt.

cloud-computing

Her er vores forklaring på hverdags dansk af hvad en Private Cloud løsning er for noget.

” …En Private Cloud løsning er et antal servere, der hænger sammen som en større enhed, hvoraf en eller flere af disse servere kan tilgås via Internettet. Disse servere er enten placeret on premise i et datarum, eller i et datacenter hos en hostingudbyder…”

 

Løsninger

Vi tilbyder naturligvis design og implementering af Private Cloud løsninger til vores kunder, indenfor følgende scenarier.

  • Kundens eget udstyr er placeret hos dem selv, i deres eget data- og driftsrum, hvor vi assisterer med 24/7/365 drift og overvågning fra en datacenter lokation vi kontrollerer
  • Kunden lejer sit driftsudstyr af os, der placeres på en datacenter lokation vi kontrollerer, hvor udstyret enten driftes af kunden selv, i samarbejde med eller udelukkende af os.

For det meste yder vi både 24/7/365 drift og overvågning af udstyr placeret på en af vores søsterselskab CloudNordic ApS datacenter lokationer, omend der er kunder som også gerne selv vil kigge med.

Læs mere nedenfor om de forskellige muligheder.

 

1-300x272
 

Design og implementering

Hertil plejer vi at assistere med design af både infrastruktur, implementering og installation af udstyret for vores kunder, men er naturligvis åbne for at vores kunder kan have foreskellige behov og ønsker hertil.

Her er et udsnit af de ting vi kan hjælpe Jer med at implementere og vedligeholde.

  • Hardware, der er enten fysisk og/eller virtuelt
  • Operativsystem, såsom Windows Server eller Debian Linux
  • Software, såsom Antivirus, Task Schedule eller Cronjobs
  • Applikationer, såsom Sharepoint, WordPress, Sitecore mv.
  • Netværk og sammenhænge, herunder Active Directory (AD)  Trust på Windows platforme
  • Sikkerhed, såsom Firewall, Sikkerhedsscanning mv.
  • Mobilitetsløsninger, såsom login til sikre løsninger via SMS
  • Clustering, såsom Microsoft SQL cluster baseret på enten Aktiv-Aktiv eller Aktiv-Passiv mv.
  • Redundans, såsom levering af Load Balancer løsninger til webservere, samt VPN løsninger med behov for failover imellem forskellige netværk
  • High Performance, såsom Varnish Cache Server foran Jeres webservere, kombineret med failover side fra et alternativt website med information omkring forventet planlagt nedetid
  • High Availability, såsom redundante firewalls foran redundante load balancers, med redundante web- og SQL servere placeret hhv. på sikrede bagved liggende netværk

 

Software

Udover at mestre de fleste Linux platforme, tilbyder vi også vores kunder leje af Microsoft licenser via en Service Provider License Agreement (SPLA) aftale.

Vi tilbyder at installere og holde Jeres software vedlige indenfor følgende niveauer.

  • Operativsystem, såsom Windows eller Debian Linux
  • Middelware, såsom SQL server, Oracle mv.
  • Applikationsniveau, såsom Sharepoint, WordPress mv.

 

Service Level Agreement (SLA)

Det handler alt sammen om at kunden får leveret den løsning de ønsker sig, herunder at vi som hostingudbyder til enhver tid kan garantere de betingelser, og leve op til de konditioner, der indskrives i den Service Level Agreement (SLA) aftale, som indgås imellem kunden og hostingudbyderen.

Vores søsterselskab CloudNordic ApS tilbyder såvel standard som individuelle Service Level Agreement (SLA) løsninger til deres slutkunder, hvor det er muligt at præge forhold i aftalen, der gør den unik for kunden.

Klik her for at læse mere om den måde CloudNordic ApS håndterer Private Cloud og SLA aftaler på. 

 

Vi hører gerne fra Jer

Kontakt os på telefon +45 – 70 22 00 25 for et uforpligtende møde, eller klik på knappen nedenfor for at udfylde vores kontaktformular, så kontakter vi Jer hurtigst muligt.

Klik her for at komme i kontakt med og sende os en besked.

Læs mere

Consulting
Få et overblik over de forskellige serviceydelser vi tilbyder vores klienter

Rådgivning
Læs om hvorledes vores konsulenter rådgiver vores klienter indenfor ISO/IEC 27001 ISMS implementering og it-sikkerhed

Projektledelse
Vores konsulenter er certificerede projektledere indenfor Six Sigma, PRINCE2 og Lean med fokus på forberedelse af dokumentation mod en ISO/IEC 27001 ISMS it-sikkerheds revision

ITSM services
Ved brug af vores IT Service Management (ITSM) services kan Jeres virksomhed leje en professionel IT chef uden social omkostninger

Service Delivery Management
Enterprise Hosting kunder fortjener en Service Manager, der fortæller dem alt om deres driftsforhold

Kontakt NetQuest ®

Telefon: +45 - 70 22 00 25
E-mail: info@netquest.pro

NetQuest ApS
Herstedvang 8
DK-2600 Albertslund
Denmark