– Cloud Support –

Cloud Support Services

Hvis I har placeret Jeres servere og løsninger i en af de store Cloud løsninger, er I måske også blevet ramt af at de rent faktisk godt kan falde ud og har brug for genstart, opdateringer, analyse af årsag til fejl og 24/7 overvågning.
 
Måske betyder det samtidig at Jeres bedste tekniske kompetencer nu bruger og fokuserer deres arbejdstid og ressourcer på 24 timers vagter og beredskab.
 
Det vil alt andet lige påvirke deres daglige arbejdsindsats en kende, hvis de skal op om natten og være friske nok til at genstarte (eller servicere) en Cloud løsning.

Jeres tekniske ressourcer er endda hertil måske en kende uoplagte, når de møder ind på jobbet næste morgen, grundet deres nye driftsvagter og Cloud support opgaver, hvis de har været oppe om natten for at servicere Jeres løsninger, hvilket endda til tider kan være udfordrende for dem, i forhold til at fokuseres på de daglige opgaver og arbejde.

Vi har en løsning, der kan hjælpe Jer med eliminere dette problem.

 

Cloud Support Services

Løsningen kaldes Cloud Support Services og er en ny måde at være driftspartner på for de fleste hosting udbydere, idet der ydes support på udstyr placeret andetsteds end i et af deres egne datacenter lokationer.

I princippet udfører vi præcis den samme service, som med vores 24/7 drift og overvågnings opgaver i vores egne datacenter lokationer, omend vores fokus istedet er rettet mod de steder på Internettet, hvor I har placeret Jeres Cloud servere og services.

Vi tilbyder at assistere med følgende services, som man kan vælge fra og til efter behov.

  • Overvågning og monitorering af netværk, services og applikationer
  • Analyse og dokumentation af årsager til fejl
  • Fejludbedring ved nedbrud på servere og services
  • Genstart og reboot service
  • Failover imellem Cloud services og servere
  • Sikkerhedspatchning
  • Backup

Vores services kan kobles ind i en allerede eksisterende løsning, eller implementeres sammen med opsætning af en eller flere nye servere og services.

Læs mere om vores 24/7 drift og overvågning ved at klikke her.

 

Servicemål og løsninger

Vi tilbyder følgende servicemål og overvågnings løsninger til vores Cloud Support kunder.

  • 24/7/365 overvågning af svartider af kommunikationsveje igennem Internettet, fra flere samtidige (og forskellige) overvågningspunkter på Internettet, mod Jeres servere placeret hos en Cloud udbyder, såsom Microsoft Azure, Google, Amazon eller anden leverandør
  • 24/7/365 overvågning af applikationer og special check mod specifikke enheder og løsninger
  • 24/7/365 overvågning af kommunikationslinier, herunder krypterede VPN linier punkt til punkt fra Jeres lokation(er) mod Cloud løsningen

Læs mere om vores 24/7 helpdesk og IT Service Management (ITSM) services her.

 

Reaktion og opfølgning

Vores tekniske specialister kan assistere med følgende action og service ydelser.

  • Teknisk monitorering og måling hvert minut, herunder specialmålinger og automatiserede agentbaserede reaktions handlinger indbygget indenfor første 15 minutter
  • Menneskelig reaktionstid indenfor 15 minutter fra et problem opstår, såfremt problem overstiger 10 minutter inden løsning og agentbaseret reaktion ikke har løst opgaven tilfredsstillende
  • Incident Report udarbejdelse til alle Enterprise Hosting kunder, der fremsendes ved alle fejl over 15 minutters varighed
  • Analyse af årsag til fejl, herunder Incident Handling dokumentation, som tilføjes til Incident Report, skulle årsag til fejl have konsekvens udover normal service (eller server) genstart, hvor øvrige tekniske ændringer er nødvendige
  • Tilkald af applikations specialister, hvis normal genstart af services og applikation ikke virker efter hensigten efter (eller samtidig med) analyse af fejlårsag
  • Opfølgning fra tekniske specialister når fejl udbedring har fundet sted, således at det sikres og kontrolleres at fejl årsag er rettet tilfredsstillende
  • Overdragelse af Incident Report data til Jeres tilknyttede Service Delivery Manager (SDM), således at årsag, handling og konsekvens behandles i Jeres månedlige driftsrapport til videre drøftelse eller endelige rapportering ift. løsningsmetodik

 

 

Service Delivery Management (SDM)

Alle vores Cloud Support Services kunder får automatisk tilknyttet en Service Delivery Manager, der sikrer at der altid udarbejdes en Incident Report, hvor alle fejl over fx. 15 minutters varighed beskrives i detaljer, hvor både årsag og konsekvens afdækkes.

Hertil afholdes regelmæssige møder imellem den tilknyttede Service Delivery Manager og kunden, således at eventuelle problemstillinger og nye tiltag kan vendes grundigt inden iværksættelse.

Læs mere om vores Service Delivery Management (SDM) services ved at klikke her.

 

Mød os helt uforpligtende

Vi byder alle virksomheder velkommen til at kontakte os for at afholde et helt og aldeles uforpligtende møde omkring vores Cloud Support Services, hvor vi kan komme og høre omkring Jeres tanker og ønsker til, hvorledes vi kan hjælpe Jeres tekniske ressourcer til at møde friske ind på jobbet hver dag.

Kontakt os endelige på telefon +45 – 70 22 00 25, eller ved at udfylde vores online kontakt formular, ved at klikke på nedenstående link.

Vi kontakter Jer hurtigst muligt herefter.

Klik her for at booke et møde med og sende os en besked.

Læs mere

Consulting
Få et overblik over de forskellige serviceydelser vi tilbyder vores klienter

Rådgivning
Læs om hvorledes vores konsulenter rådgiver vores klienter indenfor ISO/IEC 27001 ISMS implementering og it-sikkerhed

Projektledelse
Vores konsulenter er certificerede projektledere indenfor Six Sigma, PRINCE2 og Lean med fokus på forberedelse af dokumentation mod en ISO/IEC 27001 ISMS it-sikkerheds revision

ITSM services
Ved brug af vores IT Service Management (ITSM) services kan Jeres virksomhed leje en professionel IT chef uden social omkostninger

Service Delivery Management
Enterprise Hosting kunder fortjener en Service Manager, der fortæller dem alt om deres driftsforhold

Kontakt NetQuest ®

Telefon: +45 - 70 22 00 25
E-mail: info@netquest.pro

NetQuest ApS
Herstedvang 8
DK-2600 Albertslund
Denmark